LateNight Musing

De reden waarom ik graag een weblog heb, is omdat ik het fijn vind om te delen.
Ik heb vaak van die momenten waar ik mensen over wil vertellen, dat ze meekrijgen wat ik voelde. Het hoeven geen grote dingen te zijn (mag wel), soms wil ik even iets kwijt en daar is een weblog geweldig voor.
De afgelopen weken heb ik het vrij vaak gemist, dat ik niet even snel een berichtje kon plaatsen over het een of ander.

Maar het is niet altijd makkelijk om die momenten volledig weer te geven. Ik doe mijn best met omschrijvingen, en gelukkig kan ik soms beelden laten zien (jeejh foto’s!) maar om precies dat gevoel, dat moment zo neer te zetten dat jullie het met mij mee beleven kan knap lastig zijn.
Zoals vanacht, na een avond van drank, spelletjes en flauwe grappen waarin mijn slechte bui door mijn vriendjes is aangepakt. En dan het moment dat ik door het donker naar mijn eigen huis toe loop. Ergens achter me hoor ik vaag de stemmen van Jasper, Peter en Sjoerd nog, als ze naar de Uithof vertrekken. Het is fris, maar niet té koud, zoals een herfstnacht zou moeten zijn. Ik ben lichtelijk aangeschoten, of misschien ietsje meer dat dat, maar het is juist wel prettig. Moe en tevreden, ondanks alle dingen die soms niet leuk zijn.
En hoe de wereld vanacht ruikt, dat wil ik ook graag delen. Dat maakt de ervaring compleet. Het is de geur van herfst, van verkleurde bladeren op de grond en soms een lichte hint van regen, van die koude. (Je kan denken dat regen natuurlijk altijd koud is, maar een zomers buitje voelt beduidend anders dan de geseling die een herfstbui kan zijn.)
Het is fijn om op zo’n moment alleen te zijn, maar dat maakt het ook juist een mooi verhaaltje om hier te vertellen. En geur en atmosfeer zijn een veel groter onderdeel van een ervaring dan mensen denken.
Maar misschien is dit allemaal de wijn die praat. 😉

One thought on “LateNight Musing

  1. Pingback: Collegeblokgedachten « Nifty Eef

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

