Pieter en de anti-Birma folders

Kijk eens wie ik daar op GeenStijl tegenkwam?

GeenStijl
Uploaded with Skitch!

Pieter en andere SPers gingen demonstreren/folderen (zie het filmpje) bij de Total benzinepomp in de Bilt, en GeenStijl was er bij. Natuurlijk wordt er bij GeenStijl altijd wel ergens over gemekkerd (Ze zijn tenslotte stijlloos), dus helemaal goed komt de SPdelegatie er niet van af, (de politie ook niet heel geweldig) maar het is toch altijd leuk als er aandacht is voor dergelijke acties.
Ik vind het mooi om te zien dat er mensen zijn die betrokken zijn bij het leed in de wereld en de stoute schoenen aantrekken om er iets aan proberen te doen.
Dus, go Pieter, folder de wereld beter. 🙂

4 thoughts on “Pieter en de anti-Birma folders

  1. Dat is inderdaad Pieter, en precies zoals ik ‘m ken, altijd klaar om actie te voeren. Rutger (de jongen die vertelde dat hij voor het eerst actie voerde met borden) ken ik ook persoonlijk. Ik vind dat ze in dit filmpje wel erg zielig neergezet worden, in werkelijkheid hebben ze de wijsheid heus wel in pacht. Dat commentaar onder het filmpje op die website doet hen geen recht aan. Maar van GeenStijl heb ik zowiezo lage verwachtingen, dus we hoeven het ons niet aan te trekken.

    Jammer dat ze geen vergunning hadden, maar daardoor ook weer wat geleerd voor de volgende keer. Inderdaad, niet opgeven, volgende keer gaat het vast beter =)

  2. Ik vond zelf het filmpje nog wel meevallen, aangezien ik eerst de reacties van de ‘reaguurders’ gelezen had voor dat ik thuis het filmpje kon kijken.
    Ik dacht dus echt ‘oei!’, maar toen bleek het nog enigsinds te doen te zijn.
    Je moet de content van GeenStijl altijd even door een filter halen, als je de behoefte alles en iedereen belachelijk te maken weglaat en niet serieus neemt, is het best een leuke site.
    En met al het gemekker, hebben ze zo nu en dan heus wel eens gelijk. (Over alles wat er in Slotervaart gebeurt kan ik me wel vinden in wat er gezegd wordt eigenlijk.)

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

