Phantom Hourglass

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass is een nieuw spel voor de Nintendo DS, en het is supertof! Het is de eerste Zelda voor de DS, en er wordt prachtig gebruik gemaakt van al die aspecten die de DS uniek maken. Natuurlijk is het een vervolg op het vorige Zelda spel, maar aangezien ik nog nooit Zelda’s gespeeld heb op wat voor platform dan ook, maakt het mij niet zoveel uit. Er zijn elders op het web genoeg recensies te vinden waarin daar wel wat over gezegd wordt.

Ik zag een keer op tv een reclame ervoor, waarin Link (het personage dat je speelt) een hele coole zwaarzwaai uitvoerde wat je zelf met je stylus (stokje voor op het touchscreen) doet. De manier waarop dat werkte vond ik zo tof! (Hey, het is misschien wel een beetje stom, maar ik vind er niks mis mee om voor zulke dingen gevoelig te zijn.)
Natuurlijk zijn DS spelletjes duur, dus voor ik besloot het te kopen ging ik even googlen om te zien wat het algemene oordeel over het spel was. Het kreeg bij alle recensies hoge cijfers (tussen de 9 en de 10) en de opzet van het spel sprak me erg aan. (Eilanden ontdekken, dungeons lopen en puzzels opzoeken, maar niet eindeloze dungeons en wel save mogelijkheden voor een korte speelduur. Een aantal elementen die het spel gemeen heeft met Bomberman: Land Touch, met allemaal minigames in het grote spel en waar ik ook erg blij mee ben.)

Uiteindelijk heb ik besloten dat Phantom Hourglass de investering waard is, en toen hij in de stad overal uitverkocht was, (meer mensen hadden hetzelfde idee) heb ik hem bij Bol.com gekocht. (Ik had dankzij mijn nieuwe bibliotheekpas evenveel korting als de verzendkosten, dus hij koste precies hetzelfde als in een winkel.)
Gisteren heb ik hem binnen gekregen en na gisteravond en vanochtend wat gespeeld te hebben is mijn oordeel dat het inderdaad echt supertof is. Het zou bijna Animal Crossing van de troon stoten als mijn favorite DS spel. (Hoewel het later pas zal blijken of dat daadwerkelijk zo is.)

2 thoughts on “Phantom Hourglass

  1. woohoo, ik ben heel benieuwd, wanneer mag ik het komen spelen 😛
    Ik zit er zelf ook aan te denken een DS te kopen, als ik wat geld over hou van mijn nieuwe pc 😀

  2. Ik zou het vet tof vinden als je ook een DS zou hebben, je kan bij heel veel spelletjes ook samen spelen namelijk. (Nu hebben van al mijn vrienden alleen Thomas en Liza een DS, en met Liza heb ik nog nooit samen gespeeld omdat ik heel lang niet wist dat ze er eentje had. (Liza, niet Lisa van Thomas, even voor de duidelijkheid.))
    Je kan altijd een keertje langskomen en kijken wat ik allemaal aan spelletjes heb om een beetje te zien hoe het allemaal werkt.
    En er zijn een boel sites met allemaal recensies en uitleg over spellen enzo, gewoon even googlen. Dat helpt met het kiezen of je het gaat doen.
    (Maar eerst je nieuwe PC natuurlijk ;))

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

