Unlike Me

Ik fietste op een avond na mijn werk over de lijnmarkt, en ineens viel me een roze masker met grote ogen op. Het lag in de etalage van zo’n winkeltje met grappige en vrolijke hebbedingetjes waar je eigenlijk niks aan hebt, maar die wel erg goed zijn om cadeau te geven aan mensen. Het was na zessen, dus de winkel was dicht, maar het masker sprak me aan, en ik zag meteen een meisje met die ogen allerlei avonturen meemaken in haar eigen wereld.

Er is een lied, dat ik ontzettend mooi vind, en wat ontzettend goed past bij het meisje met de grote ogen. Het lied heet Unlike Me en is van Kate Havnevik. Toen had de wereld waar het maskermeisje in leefde ineens een soudtrack.
There are no guarantees in life / Not for the present, / Nor for the future. / All I know is / That I’m here; / Don’t know for how long.

Ik probeer het meisje en haar wereld in foto’s te vangen, maar dat is erg lastig. Dus ik zal het blijven proberen. 🙂 (Check hier de hele set, inclusief de volledige lyrics van het lied.)

Unlike Me 2

Closer

4 thoughts on “Unlike Me

  1. Dankje 🙂 Ik had wel dat tijdens/na deze foto een van de ogen van het masker afviel! (Dat ding was echt geen 6 euro waard, behalve dan voor de foto’s die ik ermee kan maken.) Dus ik heb hem er snel weer opgeplakt.

  2. Hi Eef,

    nice work van je foto’s i.c.m. de lyrics! By the way, leuk dat je m’n blog volgt; je zult door Mattijs, Ronald & Jeroen wel gewend zijn aan die nerd-talk inderdaad haha.
    Ik heb zelf stiekem ook al de vrijheid genomen je collectie foto’s af en toe eens te checken, ‘t is echt een kunst apart die niet voor mij is weggelegd hoor 😉

  3. Ik vind het heel leuk als mensen er lol aan beleven mijn foto’s te bekijken, dus ga lekker je gang!
    We hebben allemaal onze dingen, al dat programmeren is ook niet echt mijn ding weetje ;). Maar ik vind het voornamelijk leuk om te zien hoe enthousiast jullie erover zijn. 🙂

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

