The Cure

Het is zo’n band waarvan ik altijd al dacht dat als ik ernaar zou luisteren, ik het leuke muziek zou vinden. Maar ik had nu niet echt de neiging om daadwerkelijk wat van The Cure op te zoeken en op te zetten.
Daar is nu verandering in gekomen, en dat komt door de band Editors. (Staan ook op Pinkpop! Ik heb mijn kaartje al gekocht. 🙂 ) Die hebben namelijk voor het album Radio One, Established 1967 het nummer Lullaby van The Cure gecovered. (Over het album heb ik al eerder geschreven.) En dat is echt een geweldig nummer, ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik ken verder niks van Editors, maar ga ze toch maar eens opzoeken dankzij dit nummer. En hetzelfde gold dus voor The Cure. Ik heb even snel een boel nummers opgezocht, en ik moet zeggen dat ik gelijk had in mijn verwachting dat ik het leuk zou vinden. Nu heb ik nog niet intensief genoeg geluisterd op specifieke nummers te bespreken, maar over het algemeen genomen vind ik het fijne muziek voor als ik op de fiets zit, of in de trein. Lekker voor op de achtergrond. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk de cover van Lullaby mooier vind dat het origineel, maar het is ook iets zwaarder om naar te luisteren dus het is fijn om allebei de versies te hebben. Het voordeel van de stem van Robert Smith van The Cure is dat hij licht is, fijn om naar te luisteren. Het is alleen zo jammer dat hij in veel nummers wegvalt bij de muziek, wat mij betreft had hij best iets harder mogen zingen.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

