Tip voor de Rabobank

Lieve mensen van de Rabobank:

Willen jullie de volgende keer dat mijn pinpas en creditcard preventief geblokkeerd worden, me dat meteen laten weten?

Gisteren had ik rond een uur of twaalf wat geld overgemaakt met internetbankieren, toen ik een kwartiertje later even opnieuw wilde inloggen, lukte dat niet. ‘Whatever’, dacht ik, ‘er zal wel even een technisch probleem zijn.’
Later, toen ik onderweg naar mijn werk op het station even een boek wilde kopen bij de bruna, deed mijn pinpas het ineens niet, geblokkeerd volgens het apparaat. Ik voelde me heel erg kansloos, alsof alle mensen om mij heen dachten dat ik zo’n dom meisje was dat niet met geld om kan gaan. Maar goed, ik moest de trein in. Vervolgens heb ik het bij de AH to go op Amsterdam Lelylaan nog eens geprobeerd, maar nee hoor, mijn pas was echt geblokkeerd. Ik kon dus geen luch kopen. Gelukkig had ik op de redactie nog een pizza liggen, dus had ik wel avondeten.
Op de redactie heb ik toen maar even met mijn filiaal van de rabobank gebeld.
‘Hallo, mijn pas is ineens geblokkeerd, en ik snap het niet, zou u even willen kijken wat er aan de hand was?’
Na mijn rekeningnummer nog eens bevestigd te hebben, vertelde de meneer aan de telefoon mij dat ze een mailtje hadden gekregen met dat er mogelijk skimming had plaats gevonden, en er daarom een aantal passen preventief geblokkeerd was, waaronder de mijne.
‘Dan heb ik een tip voor u voor de volgende keer, laat mensen dat meteen weten zodat ze maatregelen kunnen treffen, ik kon geen eten kopen ineens.’
‘Ja maar we hebben het mailtje ook pas vandaag gekregen.’
…! Dat klopt, het is namelijk vandaag gebeurd, en ik heb er vandaag meteen last van! De meeste mensen zijn zoals ik, en gebruiken hun pinpas iedere dag. Wanneer was hij van plan om mensen op te bellen of maar te mailen over wat er gaande was?
Nu moet ik maximaal tien werkdagen wachten op een nieuwe pinpas en creditcard, en tot die tijd kan ik met mijn legetimatiebewijs geld opnemen bij de bank. Als ik gisteren om half 1 meteen een mailtje of belletje gekregen had, dan was ik meteen naar de bank gelopen om geld op te halen en had ik verder geen probleem gehad. Gelukkig heb ik deze week late dienst, dus kan ik zometeen even geld op gaan nemen, terwijl als ik vroege dienst had gehad, ik gewoon gewerkt had tijdens de openingstijden van de Rabobank. Zoals de meeste mensen. Wat had ik dan moeten doen? Een week lang honger lijden?

Natuurlijk wordt ik liever preventief geblokkeerd dan geskimd, en ik ben blij dat ze er ergens bij de Rabobank zo bovenop zitten. Het is wel even onhandig, maar niet het einde van de wereld. Alleen de communicatie (van in elk geval mijn filiaal) laat te wensen over.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

