Op herhaling: Meisje

Het kleine meisje zat op haar stoeltje, het was nog een beetje te groot voor haar.
Ze zwaaide met haar benen heen en weer, soms raakte ze een een stoelpoot, ‘pok!’.
Zo nu en dan trok ze aan haar blonde krullen, of wees ze naar haar wipneusje. ‘Haar’ zei ze dan, en ‘neus’. Ze was er heel trots op dat ze deze woorden kende.
Naast haar kwam een jongetje zitten, hij was al iets groter en kon wel met zijn voeten bij de grond. Ze keek naar hem, hij had een bruine huid. Hij keek haar aan.
‘Hallo’, zei hij.
‘Neus’, zei het meisje.

Ooit, langlang geleden, in 2004, begon ik met webloggen. Dit deed ik op een .punt.nl account. Ongeveer een jaar later haalde ik al mijn posts over naar Pillar58, een blog van Ronald, Mattijs, Jeroen en ik samen (Sjoerd deed ook een beetje mee). Pillar ging een hele tijd later kapot, en ik verloor zo ongeveer een jaar aan posts. Wat ik wel nog overhad heb ik bewaard. En er zitten best leuke verhaaltjes tussen, waarvan ik er nu eentje op herhaling post.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

