Swag

Een leuke bijkomstigheid aan werken bij Metro is dat ik af en toe gratis spul mee kan nemen. Er wordt nogal veel aan dvd’s, cd’s en boeken naar de redactie gestuurd in de hoop dat er een (positieve) recensie over geschreven wordt. Het is echter zoveel dat de journalisten die erover gaan een selectie maken, en wat er overblijft, dat gaat in een grabbeldoos en iedereen mag kijken of er iets leuks tussen zit.

Laatst ging er een doos cd’s rond, en ik heb er drie uitgepikt. Aangezien het bijna allemaal onbekende nieuwe artisten zijn baseer ik die keuze volledig op hoe leuk of interessant ik de albumhoes eruit vind zien.
Dit is er een van:

tune-yards
Uploaded with plasq‘s Skitch!

Ik heb geen flauw idee of het album nu Tune-Yards heet en de band Bird-Brains, of andersom. Als ik de cd in iTunes inlaad staat er bij album en artist allbei Tune-Yards.

Ik weet nog niets zo goed wat ik ervan moet denken, een aantal nummers doen me denken aan Vashti Bunyan, en die vind ik ook meteen de leukste van de plaat. Ik vind het ook wel wat hebben dat het duidelijk echt is, niet overgeproduceerd, maar dat je precies hoort in wat voor ruimte ze zitten. Het is merkbaar dat de instrumenten in dezelfde kamer bespeeld worden als waar er gezongen wordt. De rest van het album is een beetje te kakafonisch voor me, het is me te druk voor de soort muziek die het is. Ik denk wel dat ik er wat vaker naar moet luisteren om het te leren waarderen. Vooralsnog is het niet een cd die meteen in mijn bakje met zooi voor het sinterklaasspel volgend jaar gaat.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

